انشا تامین اجتماعی از نگاه حادثه دیده

ادامه در ادامه مطلب⬅

مقدمه : هرروز که از خواب بر می خیزیم تا لحظه ای که به بستر باز می گردیم خطرات و حوادث متفاوتی در کمین ما هستند که عقل سالم حکم می کند در هنگام سلامتی برای روز های سختی چاره ای بیندیشیم.

بدنه : کارخانه جایی است که کارگر در آن با حریفی به نام دستگاه تولید سر و کار دارد. گاهی اوقات کارگر باید پشت دستگاه بنشیند و کار انجام دهد و گاهی اوقات ایستاده! اگر کارگر یک لحظه غفلت کند امکان دارد دستش توسط دستگاه قطع شود یا پایش بلغزد و از روی دستگاه زمین بخورد و حوادثی از این قبیل. که در هر حال منجر به حادثه می شود و در این حالات فرد دچار شکستگی عضو، دررفتگی و یا حتی قطع عضو می شود. در تمام این مواقع فرد حادثه دیده اگر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی باشد این سازمان باید فرد مورد نظر را تامین کند و برای فرد آـسیب دیده مستمری در نظر می گیرد. و در هزینه های مداوا او را یاری می کند.
در این گونه مواقع کم و زیاد بودن مستمری که توسط شخص آسیب دیده دریافت می شود چیزی نیست که بشود به آن اعتراض کرد چرا که یک قانون است و برای همه یکسان است. بدون در ظنر گرفتن تعداد اعضای خانواده و هزینه های فردو. . . . .
شاید مبلغ مستمری برای خیلی از از کارافتاده ا به نظر زیاد باشد و یا دیه ای که دریافت می شود بسیار باشد اما هیچ هزینه ای جایگزین سلامتی نخواهد شد.

نتیجه : سازمان تامین اجتماعی سازمانی است که تحت هر شرایطی به کمک افراد می آید. بااین حال امیدوارم تعداد حوادث به حداقل ممکن برسد.